Λειτουργική κατάσταση των οχημάτων της Αστυνομικής Διεύθυνσης Λάρισας



                                                                                   Λάρισα 18 Δεκεμβρίου 2012

                                                    Π ρ ό ς : Π.Ο.ΑΣ.Υ.
                                                     Κ ο ι ν  : 1.Νομικό Σύμβουλο  Εν.Αστ.Λάρισας
                                                                    2.Αστυνομική Διεύθυνση  Λ ά ρ ι σ α ς


   Είναι γνωστή, από παλαιότερες παρεμβάσεις της Ένωσης μας, η δραματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο στόλος των οχημάτων της Α.Δ. Λάρισας. Δυστυχώς όμως είμαστε υποχρεωμένοι να επανέλθουμε στο θέμα καθόσον η κατάσταση είναι πλέον απελπιστική.
   Εξαιτίας της έλλειψης κονδυλίων και των συσσωρευμένων χρεών στα συνεργεία, έχουμε ακινητοποιήσεις οχημάτων για ζημιές λίγων δεκάδων ευρώ. Στα υπόλοιπα που κινούνται και έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, γίνεται μηδαμινή συντήρηση. Χαρακτηριστικό είναι ότι γίνεται μόνο συμπλήρωμα λαδιών, ανά 13000 – 14000 χιλιόμετρα αλλαγή λαδιού και ανά 22000 – 23000 χιλιόμετρα αλλάζει το φίλτρο λαδιού. Για όσους γνωρίζουν έστω και λίγο καταλαβαίνουν πως αυτό δεν είναι συντήρηση αλλά κοροϊδία η οποία μάλιστα ελλοχεύει σοβαρούς κινδύνους για την ασφαλή κίνηση των περιπολικών!
    Εκτός από την ανύπαρκτη συντήρηση δεν γίνονται και οι προβλεπόμενες απολυμάνσεις – βιολογικοί καθαρισμοί. Καθημερινά δεκάδες αλλοδαποί, οι οποίοι είναι γνωστό για τις άσχημες συνθήκες υγιεινής υπό τις οποίες διαβιώνουν, μεταφέρονται με τα περιπολικά είτε ως προσαγόμενοι είτε ως συλληφθέντες. Ότι λοιπόν μικρόβιο – ασθένεια υπάρχει ο αστυνομικός τη μεταφέρει στο σπίτι του και την οικογένεια του.
   Αρχές του επόμενου καλοκαιριού, αν όλα πάνε καλά,  θα βρίσκονται στις υπηρεσίες τα περιπολικά από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Ένα πρόγραμμα για την υλοποίηση του οποίου καθοριστικό ρόλο, εκτός του ΓΑΔΠΘ κ. ΧΑΛΑΤΣΗ, διαδραμάτισε η Ένωσή μας με το τότε πρόεδρο κ. ΤΟΛΙΚΑ. Επαναλαμβάνουμε όμως, δίχως να μηδενίζουμε το έργο, ότι το ΕΣΠΑ δεν είναι πανάκεια για όλα τα προβλήματα. Ένας αριθμός  50 αυτοκινήτων και 10 μοτοσυκλετών για όλη τη Θεσσαλία θα είναι δυστυχώς σταγόνα στον ωκεανό για τον απλούστατο λόγο ότι ως τότε, με τους σημερινούς ρυθμούς, ο απαρχαιωμένος στόλος μαθηματικά θα έχει διαλυθεί!
   Έχοντας υπόψη όλων των ανωτέρω ζητούμε :
Α. Εξόφληση των οφειλών στα ιδιωτικά συνεργεία, έστω κατά ένα μεγάλο ποσοστό, ώστε να γίνεται επιτέλους σωστή συντήρηση των περιπολικών καθιστώντας ,όσα από αυτά γίνεται, ασφαλή και αξιόπιστα τα δε ακατάλληλα να αποστέλλονται άμεσα στις αρμόδιες υπηρεσίες για «κόψιμο». Έτσι θα υπάρχουν λιγότερα αλλά λειτουργικά οχήματα σε αντίθεση με τώρα που υπάρχουν περισσότερα αλλά μη λειτουργικά και είναι μόνο για το θεαθήναι. 
Β. Να ληφθεί άμεσα μέριμνα με διάθεση των ανάλογων κονδυλίων ώστε να γίνεται ο προβλεπόμενος καθαρισμός – απολύμανση των υπηρεσιακών οχημάτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο Π.Δ. 45/2008.Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι όπως διατίθενται κονδύλια για το καθαρισμό των γραφείων των αστυνομικών υπηρεσιών, το ίδιο να γίνει και για το χώρο εργασίας του μάχιμου που είναι το περιπολικό, έστω μία φορά ανα τρείς ή τέσσερις μήνες.
Γ. Τεχνικός έλεγχος και στα περιπολικά. Εκτός ότι το προβλέπει το Π.Δ. 45/2008, είναι παράλογο να βεβαιώνονται από συναδέλφους παραβάσεις για ΚΤΕΟ τη στιγμή που τα περιπολικά στα οποία επιβαίνουν δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ! Γιατί άραγε δε γίνεται;Μήπως επειδή την επομένη του ελέγχου τα μισά περιπολικά θα είναι ακατάλληλα για κίνηση;
   Επιτέλους ας καταλάβουν μερικοί ότι ο αστυνομικός δεν είναι μιας χρήσεως! Στις δύσκολες ημέρες που βιώνουμε ζητούμε κονδύλια για  τα αυτονόητα, ώστε να μπορούμε με ασφάλεια να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας στη κοινωνία.     

                                       ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

                    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                        Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

            ΝΤΑΒΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ                             ΖΙΚΟΣ  ΧΡΗΣΤΟΣ