Λάρισα 16 Σεπτεμβρίου 2013
Π Ρ Ο Σ : Ως ο πίνακας
αποδεκτών
Μετά την ενημέρωση σας όσον αφορά
τις μεταθέσεις και την έλλειψη μάχιμου προσωπικού, η Ένωση μας με το παρών
έγγραφο επιθυμεί να σας δώσει μια εικόνα σχετικά με τη τραγική κατάσταση των
υπηρεσιακών οχημάτων. Ειδικότερα :
Ο στόλος οχημάτων της Α.Δ. Λάρισας είναι κατά μ.ο. ηλικίας 12 ετών με
μ.ο. διανυθέντων χιλιομέτρων 450.000 ανά όχημα.
Η τελευταία κατανομή οχημάτων τύπου επιβατηγών έγινε το 2006 η δε
αντίστοιχη που αφορά «τζίπ» έγινε το 2002.
Υπηρεσίες αιχμής όπως η Ασφάλεια λειτουργούν με 2 έως 3 παλαιά οχήματα ,
ενώ η ΟΠΚΕ δύναμης 35 ανδρών με δύο «ερείπια»
που έχουν διανύσει από 700.000 χιλ/τρα το καθένα.
Όλα τα επαρχιακά Αστυνομικά Τμήματα λειτουργούν κατά κανόνα με ένα και
μοναδικό παλαιό περιπολικό ,το οποίο λειτουργεί συνεχόμενα επί 24ώρου βάσης ,με
ότι αυτό συνεπάγεται.
Τα Τμήματα Δίωξης Λαθρομεταναστών
βρίσκονται στα ίδια χάλια το μεν Γόνων με ένα όχημα 700.000 χιλ/τρων το δε
Ελασσόνας με ένα όχημα του 1996 και 500.000 χιλ/τρα και ένα άλλο 12ετίας με
400.000 χιλ/τρα.
Η Τροχαία Λάρισας μία από τις μεγαλύτερες
,μόνο όμως στα χαρτιά, υπηρεσία του είδους της στη χώρα, λειτουργεί χωρίς
ανακριτικό όχημα εδώ και μήνες γιατί δεν υπάρχουν κονδύλια για επισκευή μιας φυσιολογικής
φθοράς, για ένα όχημα που κινείται επί 2 και πλέον έτη συνεχόμενα όλο το 24ωρο.
Η ομάδα Δ.Ι.Α.Σ. διαθέτει μοτοσικλέτες άνω των 100.000 χιλ/τρων και
αναρωτιόμαστε πως είναι δυνατόν να κινηθούν με τέτοιο όχημα δύο αναβάτες γρήγορα
και με ασφάλεια όταν τέτοια μηχανή δεν είναι ούτε για βόλτα.
Σε όλο το νομό Λάρισας υπάρχουν μόνο 4 «τζίπ» (συμβατικά & έγχρωμα)
μεγάλης παλαιότητας τα οποία μπορούν εν μέρει να λειτουργήσουν και είναι θέμα
χρόνου η ακινητοποίηση τους λόγω βλάβης.
Γενικά αν κυκλοφορούν σήμερα κάποια
περιπολικά αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο φιλότιμο των συναδέλφων μας, στη
βοήθεια των τοπικών κοινωνιών όπως π.χ. Περιφέρεια, Δήμοι, κάποιων συμπολιτών
μας και στις ενέργειες της Ένωσης μας η οποία είχε και έχει συνεχή παρουσία με
υπομνήματα και παραστάσεις στη φυσική μας ηγεσία, τόσο για έγκριση δαπανών όσο και για ανακατανομές οχημάτων.
Δυστυχώς οι μόνες αγορές οχημάτων που γίνονται είναι μέσω του ταμείου
εξωτερικών συνόρων το οποίο δεν αφορά τη περιοχή μας. Μπορεί βέβαια από
παραμεθόριες περιοχές να γίνει ανακατανομή οχημάτων τα οποία βρίσκονται σε μια
ανεκτή κατάσταση και έχουν αγορασθεί με εθνικούς πόρους.
Ακόμη και οχήματα που δίδονται από τον πρώην Ο.Δ.Δ.Υ. δε μπορούν να
χρησιμοποιηθούν γιατί δεν υπάρχει ένα ποσό της τάξεως των 500 περίπου ευρώ ώστε
να γίνει γεν.σέρβις και ένας καλός καθαρισμός.
Όσον αφορά για τα οχήματα μέσω ΕΣΠΑ
αναμένονται τέλος του έτους. Είναι μια αξιέπαινη κίνηση αλλά στο νομό μας
αντιστοιχούν 5 περίπου επιβατηγά και 3 περίπου δίκυκλα από τα συνολικά 24 και 10
αντίστοιχα για όλη τη Θεσσαλία, τα οποία δυστυχώς μπορούν να καλύψουν ελάχιστες
από τις τεράστιες ανάγκες.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το περιπολικό είναι το δεύτερο σπίτι του
μάχιμου αστυνομικού και το εργαλείο με το οποίο πρέπει να φτάσει άμεσα και
ασφαλής όπου και όποτε ζητηθεί η συνδρομή του. Δυστυχώς όπως διαμορφώνεται η
κατάσταση σε λίγο καιρό κάποιες υπηρεσίες θα δηλώσουν αδυναμία να ανταπεξέλθουν
στα καθήκοντα τους εξαιτίας της παλαιότητας των ελάχιστων υπαρχόντων και της
έλλειψης δαπανών για τη σωστή συντήρηση τους, ενώ ο κίνδυνος πρόκλησης
ατυχήματος είναι μεγάλος, κάτι το οποίο έχουμε επισημάνει και με υπόμνημα μας
στην Εισαγγελία.
Δεν είναι δυνατόν να απολογούμαστε εμείς για την ανεπάρκεια άλλων.
Ευχαριστούμε θερμά όσους συμπαραστέκονται στο έργο μας και ζητούμε μεγαλύτερη
στήριξη από όλους, φορείς και ιδιωτική πρωτοβουλία για την αντικατάσταση ή για
την επισκευή των παμπάλαιων και αρκετά εξ’ αυτών, επικίνδυνων οχημάτων μας.
Πίνακας Αποδεκτών
1.Βουλευτές ν.Λάρισας
2.Περιφερειάρχη Θεσσαλίας
3.Δημάρχους ν.Λάρισας
4.Π.Ο.ΑΣ.Υ.
5.Μ.Μ.Ε.
ΓΙΑ
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο
ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΝΤΑΒΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΖΙΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ